Fotoğraf Evi
 
 
İz Dergisi 42. Sayı
Dergi Tarihi: Eylül, Ekim 2012
İz Dergisi 42.Sayı
İz Dergisi Dergi Arşivi

Cornell Capa
Gilles Peres
Gueorgui Pinkhassov
Ali Öz
İlyas Göçmen
Xavier Allard
Nadir Buçan

Kapak Fotoğrafı: © Cornell Capa

Merhaba,
Yaklaşık 25 yıllık bir kurum olan Fotografevi, yeni bir yapılanmanın hareketli ve telaşlı günlerini yaşıyor. Yıllardır Fotografevi’ni nitelikli bir sanat merkezi haline getirmek için büyük emek harcayan Hasan Şenyüksel, kurumu Gölnur Cengiz’e devretti.

Gölnur Cengiz yönetimindeki Fotografevi, geçmişte oluşturulan kurumsal zeminin üstüne yeni ve daha geniş perspektifli bir yapı yerleştirmeyi hedefliyor.

Fotografevi’ndeki bu değişiklikler, İz dergisinin künyesine de yansımış bulunuyor. Önce değişmeyeni müjdeleyelim: Ara Güler’in “Yayın Yönetmenliği” bizi onurlandırmayı sürdürüyor. Tasarımcımız Fenni Özalp ile çevirmenimiz Feride Nilgün Aras da bizimle beraber yola devam ediyorlar.

Adnan Sokol’un 27. sayıda Umut Sülün’den devraldığı “Sorumlu Yazıişleri Müdürlüğü” görevini ise bu sayıdan itibaren Kerem Aygün yürütecek. İlk sayıdan beri künyemizde yer alan Ayşegül Aydemir’in “Sanat Yönetmenliği” de bundan böyle Denef Huvaj’ın. Ekibe yeni katılan Kemal Gökhan Gürses, “Reklam ve Halkla İlişkiler” görevini üstlendi.
Devreden arkadaşlara katkılarından dolayı teşekkür ediyor, yenilere hoşgeldiniz diyoruz.

Magnum’un kurucularından Robert Capa’nın kardeşi Cornell Capa’nın (1918-2008) 1950’li yıllarda ABD, Almanya, İngiltere, Rusya ve Arjantin’de çektiği karelerle başlıyoruz 42. sayımıza. Magnum Photos kurucularından ağabeyi Robert Capa’nın 1954 yılında Çinhindi’nde ölümünden sonra Magnum Photos’a katılan Cornell Capa, uluslararası pek çok ödül sahibi.

“Halka açık bir etkinliğin son derece kişisel bir belgeseli” olarak tanımladığı “Teleks: İran” projesiyle yine Magnum Photos’tan Gilles Peress (1946-) alıyor sırayı. Peress, 1979-1980 yıllarında beş hafta boyunca çektiği fotoğraflarla, İran’ın hem tarihsel hem de kişisel altüst oluşunun ritmini yakalıyor.

Gueorgui Pinkhassov (1952-) ile 1970'li yılların ikinci yarısından günümüze bir dünya turu yapıyoruz. Magnum Photos üyesi Pinkhassov ile SSCB, Fransa, Çin, Rusya, Japonya, Endonezya, Polonya ve Fas’a farklı zamanlarda ama aynı objektiften bakıyoruz.

30 yılı aşkın bir süreden beri kendi deyimiyle “politik belgesel fotoğraflar” çeken Ali Öz, içinde bulunduğumuz günlerde yıkımı devam eden Tarlabaşı'yı “Ayıp Şehir” adı altında topladığı fotoğraflarıyla geleceğe taşıyor. “Soylulaştırma adı altında binbir çeşit hayat imha/iptal ediliyor” diyen Öz, Tarlabaşı’nda 1,5 yıl boyunca çektiği 30 bin kare arasından seçtiklerini tarihe görsel birer not olarak düşüyor.

İlyas Göçmen’in (1944-) İstanbul’un ara sokaklarından emekçi insanlar ve özellikle de çocuklarla bizi yüzleştirdiği siyah-beyazları, alçakgönüllü bir gururun ve gizlenmiş bir sevincin izlerini taşıyor. 

Yaşamını Türkiye’de sürdüren gezi fotoğrafçısı Xavier Allard (1983-), Malezya’da, Hinduizm’in kalbinin attığı ve “Güneydoğu Asya’daki küçük Hindistan” diye nitelendirilen Batu Mağaraları’nın bulunduğu bölgeyi, “Deepavali”nin (Işık Festivali) kutlandığı gün çektiği fotoğraflarla gezdiriyor bize.

Fotoğraf çalışmalarını Doğu Anadolu bölgesi kırsalını belgeleyerek sürdüren Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi GSF Sinema-Televizyon Bölümü öğretim üyesi Nadir Buçan’ın (1978-) fotoğraflarıyla 42. sayımız sona eriyor.
Yeni yılda, yeni sayımızda görüşmek üzere...
< Geri Dön
 
web tasarım